Kaj je Pilates?

Definicija pravi, da je Pilates edinstven sistem vadbe, ki povezuje:

  • vaje za krepitev,
  • vaje za gibljivost in
  • vaje, kjer kot obremenitev uporabljamo upor.

Glavni namen Pilates vadbe je:

  • krepitev mišic trupa (vse trebušne in vse hrbtne mišice) – centra telesa – in ohranjanje stabilnosti telesa med izvajanjem gibanja z nogami in rokami,
  • mobilizacija hrbtenice ter
  • izboljšanje gibljivosti.

Pilates je BODY&MIND (TELO&DUŠA) tehnika, ki sočasno ohranja telo gibčno in močno.

Pilates vadba – zgodovina in razvoj

Filozofija in vadba Pilates je stara že skoraj 100 let. Razvil jo je Joseph Hubertus Pilates, rojen leta 1880 v Nemčiji. Njegova bolezen ga je pripeljala do vrste različnih športov, s samim principom Pilates vadbe pa je pričel med prvo svetovno vojno. V teh pionirskih časih so kot pripomoček pri vadbi uporabljali kar posteljne vzmeti. V tistem času je g. Pilates v Ameriki odprl tudi prvi Pilates Studio. Ta studio, ki obstaja še danes, so obiskovali predvsem plesalci. Za takratni čas je bila Pilates vadba vsekakor revolucionarna, sam Hubert Pilates pa je že takrat govoril, da je 50 let pred časom.

Pilates je v Sloveniji razcvet doživel šele v zadnjih letih. In ker nikakor ne gre za muho enodnevnico, kar dokazuje tudi naraščajoč trend priljubljenosti v tujini, se splača o tej vrsti vadbe izvedeti čim več, saj prinaša vrsto za telo in dušo pozitivnih učinkov.

Zakaj Pilates?

Morda se vam je porodilo vprašanje, zakaj je Pilates vadba tako posebna? Na kratko povedano: Pilates je KONTROLOGIJA. To pomeni, da je Pilates vadba znanost in umetnost koordiniranega razvijanja TELESA-RAZUMA-DUHA (body-mind-spirit) skozi naravna gibanja pod strogo kontrolo želje. In gibanja v kontrologiji so oblikovana tako, da aktivirajo prav vsako mišično vlakno v telesu.

Sedaj ko vemo, kaj pomeni Pilates, se seznanimo še s številnimi prednostmi Pilates vadbe oziroma z razlogi, zakaj se pravzaprav odpraviti na Pilates vadbo. Ti so številni:

  • izboljšanje telesne drže,
  • pomoč pri bolečinah v hrbtenici,
  • je lahko osnova vsem športnim zvrstem,
  • povečanje sposobnosti v vsakdanjem življenju in s tem izboljšanje kvalitete življenja,
  • izboljšanje mentalne koncentracije in odgovornosti do telesa,
  • izboljšanje kontrole telesa,
  • izboljšanje samozavedanja telesa in samozavesti,
  • krepitev mišičnega sistema, predvsem mišic trupa in hrbta,
  • krepitev od znotraj navzven,
  • izboljšanje gibljivosti,
  • izboljšanje ravnotežja in koordinacije,
  • oblikovanje telesa,
  • zavestno Pilates dihanje,
  • vsa gibanja so vedno podprta z dihanjem,
  • sprostitev,
  • protistresno delovanje,
  • pomoč pri težavah z inkontinenco,
  • postrehabilitacija

Redna Pilates vadba prinaša številne pozitivne spremembe, med najpomembnejše pa sodijo:

  • močnejša hrbtna muskulatura, kar preprečuje pojav bolečin v hrbtenici pri povečanih obremenitvah hrbtenice,
  • postava bo bolj pokončna in vitka,
  • gibanja telesa bodo na splošno mehkejša in naravnejša,
  • poveča se gibljivost,
  • dnevne aktivnosti in obremenitve ne utrudijo telesa več tako hitro,
  • bolečine bodo preprečene,
  • človek postane pozornejši na spremembe telesa in tako tudi veliko hitreje opazi opozorilne znake bolezni,
  • izboljša se ravnotežje zaradi česar postane gibanje bolj harmonično,
  • izboljša se spanje in obvladanje stresnih situacij,
  • redna vadba sprošča energetske blokade in napetosti v telesu,
  • z redno vadbo Pilatesa se človek nauči vse vaje izvajati pravilno, kar se lahko prenese tudi v ostale športe, gibanje postane natančnejše, ozaveščeno in kar je najpomembnejše – varnejše,
  • redna Pilates vadba obogati in izboljša današnji prehiter način življenja